Kontakt
Topfrise 5

Afrika 23

SYDAFRIKA

Hanne i hus D har altid mange gode ideer til div. aktiviteter, ture og feriemål.
I år var det Tinse i hus D, der inspirerede.

Tinses storebror havde sammen med sin familie købt en lodge, Inyanga Safari Lodge, nær Phalaborwa. De arrangerer rejser, ferier, ture m.m. for alle.

Tinse besøgte stedet for 4 år siden sammen med sin mor, og efter denne tur blev mange billeder
lagt ind på computeren. I tiden der er gået, er billederne set og snakket om i huset.

I december 2010 fortalte Hanne mig, storesøster, at hun ønskede at holde ferie der, hvor Tinse havde været!
Dette skete i august.

Alle fra Gnisten mødte op med flag for at ønske Hanne og Tinse god tur.

Hanne Jensen og jeg var med, og i Sydafrika ventede Tinses mor med familien.

Opholdet blev en kæmpe oplevelse fra dag 1, hvor vi på vej til lodgen så 2 store han bisonner.

De første dage var vi utrolig heldige med at se dyr: elefanter, giraffer, impalaer, aber, perlehøns .

Man blev helt høj! !

Hjemmefra havde vi bestilt en luftballontur. Efter planen skulle den finde sted om mandagen, men p.g.a. vejrudsigten blev den rykket frem til torsdag, så ferien startede lige på og hårdt: op kl. 03, et hurtigt morgenmåltid og afgang kl 04. vi var fremme kl 05.30, og en kop kaffe blev nydt med stor glæde. Det var koldt ca. 5 grader.

Turen blev en fantastisk oplevelse. Vi så 2 giraffer og impalaer samt mango plantager. Solopgangen og stilheden var imponerende.

Vel nede blev der skålet i champagne, og vi er nu alle AERONAUTS.
Hver en krone var givet godt ud.

Vi var på tur i Krugers Nationalpark, hvor vi igen så mange dyr: struds, gnuer, flodheste bl.a..

På et tidspunkt kunne vi se en løvehale svinge over græsset. Løven rejste sig og gik stille og roligt samme vej, som vi kørte. Herligt!

Tsuduko Game Drive besøgte vi og hilste først på den tamme gepard, Savanna, der bare gik løst omkring og gerne lod sig klappe!!!

Dernæst blev vi kørt rundt i en af deres åbne biler med guide.

Atter et imponerende antal dyr blev set og hørt bl.a. en han løve, der tog en slapper.

En tur op i bjergene havde vi også. Her var boder med mulighed for at købe bl.a. duge, masker, smykker.
Dagen bød på tåge, så ikke alle udsigtssteder var i top.

Inden vi rejste fra Danmark, havde vi fået program over dagenes forløb. Vi valgte 3 oplevelser mere: massage, sejltur på Olifant River samt en lille bytur.

Både ud-og hjemrejse klarede Hanne og Tinse i fin stil.

Lodgen havde endnu en gruppe på 3 på besøg; men vi fungerede alle som en familie, både når vi spiste og var på ture. Bare fint.

Oplevelserne har været overvældende og stemningen i top.

Vor guide, Christian, havde en fin føling m.h.t. Hanne og Tinse. Han var god til at tale med dem og var meget opmærksom, hvis der manglede en hånd. Bare dejligt!!

Tak til Ole fordi du gav os muligheden og ikke så en masse forhindringer!!!

Også tak til Hanne, der turde hoppe med på ideen!!!

Tove Wagner- søster til Hanne i hus D

Nyheder

Kalender

Der er ingen kommende arrangementer

Nyhedsservice

Abonnér på nyheder fra hjemmesiden.